Хөдөөгийн байдал шалдар булдар, цагийн улирал ороо, бусгаа, элстэй шанд, буттай цайдмыг дагаж хааяа нэг хар гэрээс утаа суунаглана. Дөрвөн зүг цэв цэлийн уйтгартай, цагаан униар тунана. Зуны лүгхийм халуун эсгий гэрийг шарж, малчин хүний сэтгэлийг бухимдуулна. Айлын хаяагаар үхрийн баас үргэлжилжээ. Үүгээр түүгээр хэдэн тугал оодогнон давхина. Хөлд орохоос аваад, үс цайхын хүртэл нэг голыг өгсөн уруудан, нүүж, нэг худагийг эргэн тойрон нутагласаар энэхүү ертунцийг эцэслэнэ. Гавж Жамбал хоймор сууж бурхан ном гэж буруу зөв чалчих ба зайсан Намжил гаднаас ирж хууль ёс гэж худал үнэн ярихыг сонссоор өдөр, сарыг улируулна. Тэртээ уулыг өнгөрвөл айлгүй гэж бодож, тэнгэрийн хаяанаас цааш газаргүй гэж сэтгэсээр, түмэн хэргээс хоцорч, дэлхийн боловсролоос гээгдэнэ. Гагцхүү өглөө бурханд залбирч, үдэш тэнгэрт мөргөж нэг нас барна. Хуучин хүү хул морин дээрээ хөндлөн сууж, хатируулсаар хүрч ирэв...Д.Нацагдорж

Monday 16 April 2012

Тийм байдаг вий


Эднүүдийг санажийнаа
Дарга өглөө өрөөндөө намайг дуудлаа.


Би аягүй гэмгүй л ороод очлоо.

-Хүүш цааана чинь миний цалин дутуу орсон байна
-Айн тийм үү, ямар сонин еэн
-Тиймээ нэг өдөрийн цалин алга
-За хэд дэх өдөр юм бэ, би сагаа шалгаад нягтлан уруу хэлье
-Тэрийн нь би мэдэхгүй
-Айн, та чинь юу гэчив
-Манай эхнэр сая утасдаад тэгжийнаа

Үнэн амар айн. Эхнэр бол нөхрийн дансанд орсон янчааг тоолоол, үрээл суужий ш дээ.

Өдөр дахиал өрөөндөө дуудлаа.

Самбар дээрээ баахан юм зурцан сууж байна.

-За чи энийг сайн хар
-Айн за юу еэн
-Би өөрийнхөө ээлжин дээр энэ дүрмээр ажилаа явуулна
-Өө за тийм үү
-Би сая инженэрт танилцуулсан чинь амаа ангайгаал гараад явлаа
-Та яасан мундаг еэн
-Миний 30 жилийн ажилын туршлага ийм дүгнэлт авчирлаа
-Тэр геологчид юу хийдийн бэ,тэдний ажил ш дээ /Би бас давс нэмж энэ тэр кккк/
-Би нэг ч геологич хараагүй.
-Хүүш хар мянгаараа байды ш дээ.
-Би лав хараагүй

Би бол тэр дүрэм энэ тэрийг нь сайн мэдэхгүй ш дээ. Тэгсэн чинь манай энэ уурхай олон мянган жилийн тэртээ галт уул байгаад дэлбэрсийн гэнээ. Базарваань хумпад.

-За тэгээд би энэ дүрмээ нөгөө ээлжийн даргад өгөхгүй. Өөрийнхөө ээлжин дээр л ашиглана.
-Хүүш та нээрээ юу
-Нээрээ, тэр хүн өөрөө асуудлаа зохицуулна биз
-Аа та худлаа яриал
-Нээрээ би энэ хэдэн шөнө бодож олсон хариултаа юу гэж зархын
-Та ядаж тэр хэдэн геологчидод зар л даа
-Үгүй ээ би өөрөө л ашиглаад байж байя надад амар

Ингээл зүтгээд байгаа хүнийг би одоо яалтай билээ. Том дарга нарт наад санаагаа зар зар, Амжиль хүсье гэчээд гараад ирсэн.

5 comments:

  1. hahah funny. iim humuus canada, mongol hamaagui haa saigui l bhiimaa. huuchin tsug ajildag bsan masteruudiig sanuulchlaa keke. minii eeljin deer l asuudal garahgui bol busad ni hamaagui geel yavchdag bj bilee. aimaaar.

    ReplyDelete
  2. Хаха хошин шогийн жүжигчин агаа юу гүй юу хахахахахаха

    ReplyDelete
  3. Dreamer мину, Харин тэгсий ш дээ. Чи бид хоёрын ээлжин дээр л асуудалгүй бол нөгөө ээлжний хоёр өөрсдөө зохицуулна биз гэсий ш дээ. Би энэ даргатай ээлж таараад байдын.

    MRowan мину, эмэгтэй хүн бол өөр хүндлх хэрэгтэй энэ тэр гээл энэ даргэа нэг юм яриал байна лээ. Эхнэр бол нэлээд юм мэдрүүлжээ энэ хүнд Эсвэл баахан охинтой байх ккк

    ReplyDelete
  4. Ёстой Монгол хэрэгжүүлээд баймаар зарчим байна.
    Энд бол өрөө албатай юм шиг асуудал тарьчаад, би үхүүл тэр ч гэсэн үхэх ялтай гээл чаргууцалдаад байх жишээтэй.

    ReplyDelete
  5. Хүн санаа мину, харин зөв санаа байна. Бааханыг сурж аваад Монголд аваачиж тарьхаас.

    ReplyDelete