Хөдөөгийн байдал шалдар булдар, цагийн улирал ороо, бусгаа, элстэй шанд, буттай цайдмыг дагаж хааяа нэг хар гэрээс утаа суунаглана. Дөрвөн зүг цэв цэлийн уйтгартай, цагаан униар тунана. Зуны лүгхийм халуун эсгий гэрийг шарж, малчин хүний сэтгэлийг бухимдуулна. Айлын хаяагаар үхрийн баас үргэлжилжээ. Үүгээр түүгээр хэдэн тугал оодогнон давхина. Хөлд орохоос аваад, үс цайхын хүртэл нэг голыг өгсөн уруудан, нүүж, нэг худагийг эргэн тойрон нутагласаар энэхүү ертунцийг эцэслэнэ. Гавж Жамбал хоймор сууж бурхан ном гэж буруу зөв чалчих ба зайсан Намжил гаднаас ирж хууль ёс гэж худал үнэн ярихыг сонссоор өдөр, сарыг улируулна. Тэртээ уулыг өнгөрвөл айлгүй гэж бодож, тэнгэрийн хаяанаас цааш газаргүй гэж сэтгэсээр, түмэн хэргээс хоцорч, дэлхийн боловсролоос гээгдэнэ. Гагцхүү өглөө бурханд залбирч, үдэш тэнгэрт мөргөж нэг нас барна. Хуучин хүү хул морин дээрээ хөндлөн сууж, хатируулсаар хүрч ирэв...Д.Нацагдорж

Monday 6 February 2012

Нялуун охидууд


Манай годгор охин өөр компаний нэг хүүхэнтэй нийлээд ааагүй байнаа нээрээ. Ажилынхаа цагаар болзоо тавьж зам дээр уулзаад, орой нь өөд өөдөөсөө харж, яг ижилхэн хоол идээд, тэгээл дараа нь тоглооол яагаал байгаан бүү мэд. Хоёулаа ижилхэн найз залуутай болоод байгаам уу хаашаайн. Найз залуугаараа хүртэл ижилсэхээрээ яаг яадын бол.


Би гайхдий ш дээ. Яаж ингэж нялуун байж чаддаг байнаа гээд. Ижилхэн юм авч иднэ, нэгнийгээ 00-ийн гадаа хүлээнэ, шал дэмий болсон болоогүй юм яриал, жавир жавир гээл зусаг ямаанууд шиг.


Би ийм байж чаддаггүй болхоорооо найз охидууд нялуурах гээд өөр охидууд уруу явчдын байна л даа. Би бол түс тас. Ах дүү хоёрын дунд өссөн болхоор тэр хоёрыг барилдвал барилдаал, дугуй түрвэл дугуй түрээл,таван бууз идүүл орилж байгаал 5 бууз дагаж идээл ва ха ха ха ха.

Найз охидууд байсан л даа. Тэгээд энэ гадаадад чинь ирхээр хүмүүсийн нөхөрлөлд зэрэглээ суучдын биш үү. Би тэгж ойлгоод байгаа ш дээ.

Эргээд нялуун уруугаа орьё. Би тэгээл бодлоо. ТББ-д манай хүүхнүүд хоёр хоёроороо би ганцаараа. Тэр 4 бол хоёр хоёроороо салнаа л гэж гонж. Би хаана чи тэнд. Чи хаана би тэнд. Нэг нэгнийхээ төлөө тангараг өргөчдийм уу яадын. Загасны цавуугаар наацан юм шиг байцгаахы нь яанаа. Би тэд нарыг нэг юман дээр харддаг байсын.

Учир нь нэг албан газар уруу ажил хөөцөлдөөл явах гэхээр нөгөөхөө дагаж явна гэж домброктоно. Хоёр хүн хоёр өөр газар очуул цаг хугацаа хэмний ш дээ. Тэгээл хосоороо явах гээл зүтгэчих дэг байж билээ. Би ганцаараа яваад сурсын болхоор тоохгүй. Ганцаараа л шогшоол байна.

Дараа нь банкинд бас манай хоёр охин ижилсчихсэн. Хослоол. Бие засахдаа хамт яваал. Нэгнийгээ дагаж ижилхэн гоо сайхны юм аваал. Би гэхдээ тэнд жаахан ганцаардал мэдэрдэг байсан. Учир нь 3 хүний 2 нь нийлээд байхаар бас эвгүй байдым байна лээ. Гэхдээ яахав дээ ижилсэж чадахгүй хүн чинь ганцаараа л байхаас өөр яахав.

Түүний дараагаар майр олон хүүхэнтэй байгууллагат ороод ээ тэд нар ч гос госоо олоол хэлхэлдээл нээрээ гачиан гачиан. Би бас тэнд тэгээл ганцаараа л байсан даа. Гэм нь арзайсан эрчүүд дунд орж арзагнаал, гахаж цацаж байгаам шиг тас тас хөхрөөл байжийж билээ.

Гэхдээ би зөрүүд хүн үү гэхээр үгүй хэнтэй л бол хэнтэй найзалж чаддаг тийм хүн. Найзаас л олон юм байхгүй. Аан харин тэр нялуун найзлалтыг л хийж чаддаггүй хүн дээ. Ямар ч шалтгаангүйгээр нэгнийгээ хүлээдэг нь хүний хамаг сайхан залуу нас үрээд хаячиж байгаам шиг санагдаад байдын.

3 comments:

  1. хаха яг миний зан байнашт.. би бас тэгэж нялигнаад байж чаддаггүйшт.. дүүгээ ч эрхлүүлж үзээгүй байхад чинь тэрийг бас эрхлүүлнэ айн

    ReplyDelete
  2. Гилийн хатан мину, бид 2 ч түс тас гэсэн л улсууд байгаан байна дээ тээн.

    Delgermaa Erka мину, харин тийн тэр нэг 00-ийн гадаа хүлээдэг нь арай л сонин байдын. Гэхдээ хоорондоо болцгоож байвал яахав дээ тээн.

    ReplyDelete