Хөдөөгийн байдал шалдар булдар, цагийн улирал ороо, бусгаа, элстэй шанд, буттай цайдмыг дагаж хааяа нэг хар гэрээс утаа суунаглана. Дөрвөн зүг цэв цэлийн уйтгартай, цагаан униар тунана. Зуны лүгхийм халуун эсгий гэрийг шарж, малчин хүний сэтгэлийг бухимдуулна. Айлын хаяагаар үхрийн баас үргэлжилжээ. Үүгээр түүгээр хэдэн тугал оодогнон давхина. Хөлд орохоос аваад, үс цайхын хүртэл нэг голыг өгсөн уруудан, нүүж, нэг худагийг эргэн тойрон нутагласаар энэхүү ертунцийг эцэслэнэ. Гавж Жамбал хоймор сууж бурхан ном гэж буруу зөв чалчих ба зайсан Намжил гаднаас ирж хууль ёс гэж худал үнэн ярихыг сонссоор өдөр, сарыг улируулна. Тэртээ уулыг өнгөрвөл айлгүй гэж бодож, тэнгэрийн хаяанаас цааш газаргүй гэж сэтгэсээр, түмэн хэргээс хоцорч, дэлхийн боловсролоос гээгдэнэ. Гагцхүү өглөө бурханд залбирч, үдэш тэнгэрт мөргөж нэг нас барна. Хуучин хүү хул морин дээрээ хөндлөн сууж, хатируулсаар хүрч ирэв...Д.Нацагдорж

Thursday 9 August 2012

Найзууд


Ингэсэн юмаа.

Миний мэдэхийн Мисс хүүхэн гэдэг шиг тухайн үе, орчин цагтаа бас хѳѳрхѳн охин гэдэг нэр томьёо байдаг даа.

Би тэгсэн 8 жилдээ хѳѳрхѳн охидуудын нэгтэй найзалдаг байлаа. 7,8р ангид ороод ирэнгүүт найзыг маань гуйгаад гутлаа чирсэн намайг захиа зѳѳгч болгож байгаа юм чинь.

Ангийн хѳвгүүдээс авхуулаал хэн хэн ч ирдэг байлаа даа. Нээх мангар байрны гадаа намайг дуудна. Хүмүүс бол намайг тэрэнтээ болзоод гэж л ойлгож байгаа ш дээ.

Гэтэл үгүй ш дээ. Найз охин уруу хандарч гүйгээд новширч байгаа юм чинь. Би гэдэг хүн шууданч. Сүүлдээ бол нэг залуугаас үнэн залхсан. Найз охин ҮГҮЙ гээд байхад уйдтал нь гуйдаг байж билээ.

Найз охин сүүлдээ захиаг нь авчирлаа гэж намайг загнаад би дунд нь байдалд орж байгаа юм.

Жинхэнэ хайр гэдэг л тэр байх. Тэр залуу ёстой үнэнч, хэчнээн жил гуйж билээ. Би сүүлдээ үерхээсэй гээд бодтол үгүй. Гуйлгаж байгаа охидууд чинь захиаг нь ураал, үнэн сүртэй ш дээ.

Тэгээд 9,10р ангид ортол бас нэг хѳѳрхѳн охинтой найзлаад. Ёстой залхсан. Нэг удаа захиаг нь ѳгсѳн чинь найз охин асч байнаа. Тэнэг мангар, муу сурдаг юмнаас захиа авчирлаа. Намайг юу гэж бодоов энэ тэр гээд. Би тэр муу сурлагатан, хайрын залуу хоёр холбоотойг яаж мэдхэв дээ.

Аз болж гэрийн утас гэдэг юмандаа ажилаа хүлээлгээд санаа амарсан.

Их сургуульд ортол бас нэг хѳѳрхѳн бүсгүйтэй тохой нийлж суугаад. Захиаг нь арай ч зѳѳгѳѳгүй. Гар утас гараад ирсий ш дээ.

Харин заримдаа дуудаж энэ тэр гуйх гээд байгаа охиныхоо сэтгэл санааг асууж байсан удааг санаж байна. Юу гэж донгодож байснаа ч бүр мартаж орхиж.

Хүүхэд насанд хүргэж ѳгдѳг галт тэрэг хэрвээ байдаг бол

Хүн бүхэн сууна даа гээд хааяа би боддог юм.

6 comments:

  1. haashaanbee zugeer garchig shaajaahiiin..........................kkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Энэ iPad харин гарчигнаас оор юм бичуулэхгуй байна. Уг нь болоод байсан юмаа. Яачив буу мэд.........кккккк.

      Delete
  2. найзуудаа санаа юу даа?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Сайхан бээгий оруулнаа. Энэ цахим тооцоолуур эдгэхээр.

      Delete
  3. kekew.....haashain .. tanid bas shuudanch bdggui bsiinmyy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Хүний захиа зѳѳж буянтай үйлс бүтээж явлаа гэж. Хүний ажил бүтвэл ѳѳрийн ажил амархаан бүтнээ гэж.

      Delete