Хөдөөгийн байдал шалдар булдар, цагийн улирал ороо, бусгаа, элстэй шанд, буттай цайдмыг дагаж хааяа нэг хар гэрээс утаа суунаглана. Дөрвөн зүг цэв цэлийн уйтгартай, цагаан униар тунана. Зуны лүгхийм халуун эсгий гэрийг шарж, малчин хүний сэтгэлийг бухимдуулна. Айлын хаяагаар үхрийн баас үргэлжилжээ. Үүгээр түүгээр хэдэн тугал оодогнон давхина. Хөлд орохоос аваад, үс цайхын хүртэл нэг голыг өгсөн уруудан, нүүж, нэг худагийг эргэн тойрон нутагласаар энэхүү ертунцийг эцэслэнэ. Гавж Жамбал хоймор сууж бурхан ном гэж буруу зөв чалчих ба зайсан Намжил гаднаас ирж хууль ёс гэж худал үнэн ярихыг сонссоор өдөр, сарыг улируулна. Тэртээ уулыг өнгөрвөл айлгүй гэж бодож, тэнгэрийн хаяанаас цааш газаргүй гэж сэтгэсээр, түмэн хэргээс хоцорч, дэлхийн боловсролоос гээгдэнэ. Гагцхүү өглөө бурханд залбирч, үдэш тэнгэрт мөргөж нэг нас барна. Хуучин хүү хул морин дээрээ хөндлөн сууж, хатируулсаар хүрч ирэв...Д.Нацагдорж

Thursday 11 February 2010

Уур хүрэгсэн явдал болоод

Өнөөдөр яг багтарч үхэх дөхлөө. Арай ч дээ нээрээ. Дээрэлхэж байгаа байхгүй юу? Өнөөдөр нэг тэнэг багш, Эквадорын нэг хүүхэн 2 хамаг уур барав. Ингэхийн: багш нь болхоор өглөө аймаар ууртай орж ирсэнээ хяргаад хяргаад явчдийн биш үү? 02 сарын 01-нд өгсөн даалгавраа 10 хоногын дараа шалгаж энэ тэр тэгсэн чинь Солонгос хүүхэн аль хэдийн хийций ш дээ гэсэн чинь тэгээд би шалгах гэж байна гээд нөгөөх чинь улам асааад тэгээд надаас нэг асуулт асуудын байна. Тийм гэчээд тайлбарлахын хооронд 28 хоног хичээлд суужийж тийм, үгүй гэсэн асуултнаас өөр юм мэдэхгүй энэ тэр гэж донжигноод босч гүйснээ нөгөө дасгалааа орхиод та нарт муу тавина ч гэх шиг том тэнэгтлээ дээ.
Тэгсэн дараа 7 хоногын нэг үзүүлэн хичээлийн миний цагийг Эквадорын хүүхэн булаагаад би яаж байгаан гэсэн чинь би үдээс хойш ормоор байна гэнээ. Энэ чинь миний цаг гэсэн чинь чи өглөө орчих. Би өдөр ормоорайн. Би өглөөний багшид дургүй гэнээ. Тэр одоо юу вэ? Би одоо юу вэ? Нохой хуцсан чинээ бодохгүй байгаам дааа.
Миний уур хүрээд багшид хэлсэн чинь багш бас нөгөө хүүхний чинь хэлсэнээр болоод. Намайг хавчиж байх шиг байгаан ха ха ха. Би одоо тэрнээс хоол гуйгаа юу? Тэгсэн манай ангийнхан миний зөв байсан ш дээ. Хуваары нь чи булаалаа гээд нөгөө хүүхэнд хэлсэн чинь нөгөөх чинь улам зөрөөд. Тэгээд миний бүр уур хүрээд. Хоолны цагаар хэллээ. Найзаа чи миний хуваарыг ингэж булааж болохгүй шударга биш байна. Би шударга бус юманд дургүй гэсэн чинь нөгөөх чинь ойлгодоггүй ээ. Зөрүүдлэээд. Эквадорууд гэж дөргүй бух л гэсэн үг. Манай ангид нөгөө ангиас гуйж орж ирчээд бас нэлээд хэдэн хүний дургүйг хүргээд Эквадорын хүүхэн үнэн амжихгүй ээ нээрээ. Зайлуул дааа. Бүр хүнийг ингээд сурцийм шиг байгаан. Өөрийх нь 100 хувь буруу байхад чинь дайраад байвал яахав. Ар гэр нь жаахан мөнгөтэйм шиг байгаан. Тэгээл энгийн хүмүүсийг ингээд сурцан гээж Со хүүхэн бас надад хов зөөгөөдөөө ха ха ха ха ха ха ха ха ха

3 comments:

  1. Яадаг муу яндан бэ.... Алгадаад хаячихгүй юу, муусайн юмнуудыг давраад үг хэлээр яриад ойлгохгүй байвал нь.. За тэгээд гэснээс, сайхан битүүрээд, сайхан шинэлээрэй ээ гэж.

    ReplyDelete
  2. Баяралааа. Чи минь сайхан шинэлээрэй. Бар жилдээ баяр, баясгалан, аз жаргалаар дүүрэн байх болтугай.

    ReplyDelete
  3. муу пиздакуудыг Халзайдайд хэлээд ангийх нь буугаар толгой дээгүүр хэдэн удаа хий буудуулчих. Тэгээд лхандыг нь хага дараад болоо

    ReplyDelete