Хөдөөгийн байдал шалдар булдар, цагийн улирал ороо, бусгаа, элстэй шанд, буттай цайдмыг дагаж хааяа нэг хар гэрээс утаа суунаглана. Дөрвөн зүг цэв цэлийн уйтгартай, цагаан униар тунана. Зуны лүгхийм халуун эсгий гэрийг шарж, малчин хүний сэтгэлийг бухимдуулна. Айлын хаяагаар үхрийн баас үргэлжилжээ. Үүгээр түүгээр хэдэн тугал оодогнон давхина. Хөлд орохоос аваад, үс цайхын хүртэл нэг голыг өгсөн уруудан, нүүж, нэг худагийг эргэн тойрон нутагласаар энэхүү ертунцийг эцэслэнэ. Гавж Жамбал хоймор сууж бурхан ном гэж буруу зөв чалчих ба зайсан Намжил гаднаас ирж хууль ёс гэж худал үнэн ярихыг сонссоор өдөр, сарыг улируулна. Тэртээ уулыг өнгөрвөл айлгүй гэж бодож, тэнгэрийн хаяанаас цааш газаргүй гэж сэтгэсээр, түмэн хэргээс хоцорч, дэлхийн боловсролоос гээгдэнэ. Гагцхүү өглөө бурханд залбирч, үдэш тэнгэрт мөргөж нэг нас барна. Хуучин хүү хул морин дээрээ хөндлөн сууж, хатируулсаар хүрч ирэв...Д.Нацагдорж

Thursday 29 October 2015

Адуучин Залуу

Тэмээ унаж үзээгүй гээл тэгдийн. Тэгэхээр нь тэмээний тухай их ярьж өгнөө.




Би говийн хүн юм болхоороо давсгүй хоол хийнэ. Энэ хангайнхан сүрхий давстай хоол хийнэ. Нааш цаашаа ууссаар байгаад манайх гэдэг айл их таарсан давстай хоолтой болох юм шиг байгаан.

Өмнө нь өрөө хөлсөлж байсан болхоор бид 2т найзууд, ангийнхнийгаа гэртээ урьж дайлж цайлах боломжгүй байлаа. Одооноос л найз нөхдөө урьж дайлж байна.

Ихэнхдээ Монгол хоол хийнэ. Бид 2 ч буузанд дуртайг хэлэхүү. Махаа АЗ амтлана. Би гурилаа зуурна. АЗ гурил элдэнэ. Би боож, жигнүүрт өрөөд жигнэнэ. Болохоор нь АЗ сэвнэ. Би туниа муутай  юм болхоор муу сэвхийм шиг байгаан. Сэвэхдээ их учир жанцантай гээд л сийгтэл сайхан сэвнэ дээ.

За нэг сайхан айраг уучихвал Монголд очсон юм шиг болно шүү гээл хааяа АЗ хэл амаа тамшаалан байж хэлнэ. Би тэгхээр нь нөгөө ширээ бөхтэй сайхан тэмээгээ л ярьна.

Заримдаа би юм хэлхээрээ наатах чинь юу гэсэн үгийн гээл нээх хоргооно. Ухаандаа би гэдэг хүн нутгийн аялгуугаар ярьдагын байхаа.

Өө тийн цаадах чинь тоо бодно. Би нөгөө их физик бүр суурь тоо асууна. Би цай ууж байвал аягатай, хэвтэж байвал ортой минь холбож байгаал тайлбарлана. Тэгхээр нь би сүрхий ойлгоно. Багш шиг самбар дээр бичвэл би яахан ойлгох билээ дээ.

Эрэгтэй хүн заримдаа хүүхэд шиг бүр би юу өмсөх вэ гэж асууна. Тэгэх тусам нь улам их хайр хүрнэ.

Манай хүн гал тогоонд орхоороо Ахлах тогооч би ногоо могоо арилгаж, гурил энэ тэр элдсэн шиг л гүйнэ. Цаадах чинь намайг Туслах тогооч гэж дуудах дуртай.

Бүтэн сайн өдрийн өглөө хөргөгчинд банш боогоод хөлдөөчихсөн байвал АЗ-гийнхаа хийсэн хөлс асгарч, бие тавирам банштай цайг уугаад Авьяаслаг Монголчуудаа үзэх чинь манай гэрийн Аз Жаргал шүү дээ.

Гэрийн даалгавар: АЗ-г би гэнэт гаргаж ирээгүй ш дээ. Энд бичиж байсан хүмүүн л АЗ болсон гэсэн үг шүү дээ. Их л ойрхон байгаа даа. Та нар даалгавараа хийгээд дүнгээ авхаар л АЗ бид 2-ын айл гэр болох хүртэлх романсаа бичий даа. 

20 comments:

  1. Ёоо яасан хэцүү даалгавар өгчихөв өө :( Энэ даалгаварыг Адуучин залуугаар бодуулъя аа!!! Бас даалгавар хийсэн хийгээгүй, АЗ-ийн тухай илүү ихийг уншмаар байна :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Их л амархан даалгавар гэж бодоод байгаа юм даа хэ хэ хэ. АЗ бодохоор утгагүй ш дээ хэ хэ хэ.

      Delete
  2. АЗ, ТБ 2-т аз жаргал хүсье! Хаанаас гарч ирсэн нь хамаагүй ээ, 2 биенээ л олж хараад Аз Жаргалтай байгаад баяртай байна.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Чамдаа баярлалаа. Танай гэр бүлд мөн аз жаргал, эрүүл энхийг хүсэн ерөөее.

      Delete
  3. Neeree AZ yostoi genet l garaad irlee shuu, Best wishes!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ха ха ха гэнэт гарч ирсэн гэж үү хэ хэ хэ. Баярлалаа.

      Delete
  4. Хаха гэнэт нэг залуу гараад ирлээ шүү хө .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ха ха ха гэнэт биш л дуу уг нь хэ хэ хэ

      Delete
  5. Нээрээ л гэнэт Аз гээд гараад ирсэн болохоор гайхаж билээ. Сайхан ажилсаг Аз байна хэхэ.

    ReplyDelete
  6. deerees hoish neg bish bsiimaaa :p xexe huurhiin bee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Хэ хэ хэ нэг иймэрхүү л юм болж явна даа хө.

      Delete
  7. мммм, яг ингээд алголсын байна шдээ.
    Монгол бүсгүй, гуталчин бас гэр бүлтэй болоод их завгүй болсон. Биднийгээ битгий мартаарай ккк.
    АЗ гэж түрүүний л постоос харсын шдээ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Алга болоход бас их учир бий шүү хө. Юу гэж та нарыгаа мартхав дээ хө.

      Delete
  8. Azjargal, Azbileg . . . geel yawjiisnaa Aduuchin zaluu giin towchlol yum bna sh d gej taawal yahuu (helee gargaw) Yamar hetsuu daalgawar we kkkkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Угаасаа л Адуучин Залуу гээд би бичцэн ш дээ хэ хэ хэ.

      Delete
  9. hahah ingeed chimeegui baisiin bii vii, yu ch bolson bayar hurgey!

    ReplyDelete
  10. AZ = neg mn zaluu esvel neg cowboy guy esvel neg kanadian cowboy baih. Sain hos bolooroi. durtai hooliig n haaya sain hiigeed ughud turgen ijildej dasna baihaa onoliin huvid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Эхний хувилбар нь гэж мэдэгдэхээр байгаа биз дээ хэ хэ хэ. Баярлалаа.

      Delete